הסמינרים, מפלגת שקד-הנדל ודגל ואגודה | שיח פרשנים

    אסתי פלד No Comments on הסמינרים, מפלגת שקד-הנדל ודגל ואגודה | שיח פרשנים

    האם דגל ואגודה ירוצו בנפרד? האם יהיה סוף לבעיות הסמינרים? וגם, האם המפלגה החדשה של שקד והנדל תשב עם ביבי או לא? אבי רבינא ויעקב ריבלין שוחחו על כך ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן | האזינו

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    8:31
    10.05.24
    אתר קול חי No Comments on נתניהו לתקשורת אמריקנית: אם נצטרך להילחם לבד – נעשה זאת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכתב הפוליטי של קול חי והפרשן יעקב ריבלין שוחחו עם אבי מימרן בתכנית "המהדורה המרכזית" על מגוון הנושאים שעומדים על סדר היום הציבורי.

    ריבלין: "היום התפוצץ כאן בלוף של 40 שנה, שהסמינרים לא מקבלים בנות ספרדיות כי הן ספרדיות. מדובר במלחמת מעמדות יש את המשפחות שחושבות שהן טובות ויש את המשפחות של ה"עמך". הסמינרים לא רוצים לקבל בנות של "עמך" ילדים של בעלי תשובה וכו'. גם הסמינרים החרדים של הספרדים מקבלים רק את בני התורה"

    "עכשיו שנפתח סמינר לבנות אברכים בלבד זה שוב פעם מלחמת מעמדות, שוב בנות ספרדיות פשוטות לא יהיה להן פיתרון אני יודע שגדולי ישראל החליטו על זה אבל אני שואל מה התקנה בזה אם זה יעזור רק לבת שאביה ראש ישיבה או אברך חשוב, זה רק ייתן צידוק לאשכנזים שיגידו עכשיו כמו שאתם לא מקבלים את העם הפשוט גם אנחנו לא נקבל".

    רבינא: השם של המפלגה החדשה של הנדל והאוזר יהיה רוח ציונית, לפי הסקרים הם לא עוברים את אחוז החסימה. המחלוקת בינה לבין האוזר, זה על לשבת עם נתניהו. שקד רוצה לחזור לימין והנדל עדיין רק לא ביבי. אבל מה שכן מוסכם זה שהם לא יהיו האצבע ה- 61 של נתניהו. אלא המחלוקת זה רק אם להצטרף לממשלה בראשותו".

    ריבלין: השם של המפלגה הזו היא ממש רוח ציונית. היא בעיקר רוח וצלצולים, היא תחלוף כמו רוח. אדם שמצביע לה לא יודע למי הוא מצביע, האם למי שיילך עם נתניהו או לא. זה כמו שש"ס ומרצ ימצאו מכנה משותף ויתאחדו"

    "הבחירות הפעם הם שוב כן ביבי לא ביבי" הוסיף ריבלין, "אין שום נושא אחר שמעסיק את הבחירות, אני מעריך שיהיה תיקו גם הפעם וכך נראה את שקד גם במערכת השישית והשביעית".

    רבינא: "מה שנאמר אתמול בוועידה של דגל זה שיש אופציה ללכת בנפרד. אבל זה לא יקרה. אבל למרות זאת שומעים שמרן הגרי"ג אדלשטיין שוקל את זה ברצינות, והאיום שונה מפעמים קודמות, גם הם לא יכולים להבטיח שהם יעברו את אחוז החסימה".

    ריבלין: "קיבלתי שיחה מפעיל דגל ששאל למה אני מדבר נגד פיצול, אמרתי לו שאני חי את זה מתשנ"ב, הוא אמר לי שמוטי פלאי דוחף לזה, אמרתי לו שנכדים זה לא אומר כלום. הרב שך יסד את האיחוד, ואף אחד אחריו לא העיז לפרק אותות. הכל זה משחקי משא ומתן".

    האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות